eski bir dosta

ah sevgili dostum, buna belki zayıflık, sevgi israfı diyenler olacak, ama ben geçmişimde bıraktıklarımı, kırıldıklarımı, beni yerlebir edenleri hala sevmeye devam edebilirim. ediyorum da... seni sevmeye, hala en güzel gençlik anılarımın sahibi olduğuna inanmaya devam etmem gibi.... ben mesela biliyorum senden daha fazla güldüğüm biriyle karşılaşmayacağımı, ama bazen sevdiğin, zaafın olan birinin yanında değil doğrunun yanında olmalısın. ben birini seviyorsam başkalarının dediklerini umursamam, bana muamelesine de bakmam... bazen kendime olan muameleyi değerlendirememe hastalığım var belki de o yüzden... senin başkalarına muamelen, başkalarına olan tavrın beni sana karşı tüketti sen mi beni yoksa ben mi seni zehirliyordum bilinmez ama ikimizin dostluğu bir doğru oluşturmuyordu... ikimizin dostluğu evrene iyilik katmıyordu ben biliyorum senin bu haykırmaların sadece beni sevmenden, benim de susuşlarım sadece seni sevmemden... ben seni hala çok iyi tanıyorum, bu yüzden ben
Beynimizle Ne Yapmalıyız?Beynimizle Ne Yapmalıyız? by Catherine Malabou
My rating: 4 of 5 stars

"Sahi yersizyurtsuzlaşma ile yerinden-edilme arasındaki sınır nereden geçiyor? Peki göçebelik ile uyum sağlama arasındaki sınır? Mevcudiyetin yapısökümüne uğratılması ile şirketlerde merkezin veya başın (amirin) bulunmayışı arasındaki sınır? İşte plastikiyet ve esneklik arasındaki zorunlu ama çizilmesi olanaksız sınır da tam olarak aynı muğlaklıktan müzdarip." (s.15)

"Beyni değiştirirseniz özneyi de değiştirebilirsiniz." s. 8
"Eleştirel olmak, kendi kendini icat etmek, kendi kendini biçimlendirmek" s. 11

"Bir benlik icadı ile yeni bir dünya ve düşünme biçimi yaratma çağrısına ihanet ediyor gibi görünmüş olmalı. Kimi yerde, aslında esnekliğin başka bir biçimi olarak yani mücadele ettiğini iddia ettiği ideolojinin bizzat dışavurumu olarak, her şeyi yutan "obur bir canavar" olarak görülmüştür. " s. 14

View all my reviews

benim dilimde notlar
Direnişi maddi olana karşıt olarak düşünmek maddinin içerisine yerleştirmek kapitalizmin oyununa yarar. Direniş bu değildir. Bu direniş fazladan bir gedik açmalı. Yarattığı yeni mekanda ancak nefes alabilir. O zaman yapabilceğimiz tek şey birkaç hava kabarcığı içerisinde çırpınmaktır. 
Beyin bir yapıtsa onun hem özneleriyiz hem de yaratıcısı.

İnsanlar kendi beyinlerini yaparlar ama bilmezler yaptıklarını.

beyin bizatihi tarihtir.

Beyin kendini uyarlar. Herkesin beyni farklıdır. bireyin kimliği geçmişi çevresi gibi nedenlere göre

doğası itibariyle beyin özgürdür.

beyin dışardan ideolojik ve siayasal güçler tarafından eğilip bükülebilen kişiyi çevresine göre uysal hale getirebilen her şeye uyum sağlayabilen ve bunları yapmaktan sorumluymuş gibi gösteriliyor. İnşa edilen beyinler...
Plastik izleri korur. Geçmişe silmez. Eski sıfır noktasına gelmez. Sonu olmayan çokbiçimciliğe doğru gider. 
beynin uyum sağlama arzusu yüzünden 

Hangi kültür biyolojik belirlenim kültürü olamaz, bir başka deyişle hangi kültür artık doğaya karşı değildir nöronal özgürleşme kültürü hangisidir? Hangi Dünya Hangi toplum

depresyon neden vardır?
Kendi olmanın bitkinliği
reddediliş
esnek kimlik ve plastik kimlik
depresyon dışlanmadan kaynaklanan ruhsal ızdırap


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çobanı Seyr

Fantom Uzuvları Algılama olayı ve Dışımızdaki dünyayı nasıl oluşturuyoruz

kime şiir yazılır, kime yazıyorum ben bu şiirleri, insana olmadığı kesin be kardeşim